Articles

Kitar Semula Mandatori Kenderaan Lama

Posted by isahora
29 May 2019 0 comments

wrecked car

Hari ini di Perancis, satu pertiga sampah yang dijana tidak boleh dikitar semula atau tidak boleh degradasi.

Kerajaan Perancis baru saja mendedahkan laporan yang mengandungi langkah-langkah mengenai "ekonomi pekeliling". Mereka menggunakan istilah ini untuk menentukan perubahan dalam corak penggunaan kami melalui keberkesanan, pembaikan dan kebiasaan kitar semula. Matlamatnya adalah untuk memberikan kehidupan kedua kepada produk, untuk mengambil lebih banyak tanpa meletihkan sumber-sumber planet.

Salah satu langkah yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri Perancis Édouard Philippe menangani masalah bangkai kereta. Setiap tahun di Perancis, daripada 2 juta kereta yang keluar "dibatalkan", lebih daripada 500 000 kereta hilang bukannya dikitar semula.

Pada masa akan datang, orang yang tinggal di Perancis perlu mengitar semula kereta lama mereka untuk membatalkan insurans mereka. Pemiliknya perlu menyediakan perakuan pemusnahan kenderaan yang disediakan oleh pusat yang dibenarkan. Daripada dibiarkan rosak, kenderaan yang digunakan mesti diberikan kepada bahagian yang disahkan, terdiri daripada 1,700 pusat untuk kenderaan yang digunakan.

Sejak tahun 2015, secara purata, kita dapat mengitar semula 95% kenderaan yang digunakan. Pusat-pusat kitar semula kenderaan ELV (End Of Life) ini adalah satu-satunya yang diberi kuasa untuk menyediakan sijil kemusnahan bagi kenderaan.

Sumber: Perancis Inter